I passed it!

Fredagen den 13:e



Jag tog amerikanska körkortet! Äntligen! Ni måste ju tro att jag har kuggat ett x antal gånger för det var ju ett tag sen jag pratade om det, men nej, jag var bara lite seg på att anmäla mig.

Jag var inte alls nervös före. Och när jag fick se min examinator tänkte jag yes!. Det verkade vara en snäll liten gubbe med glasögon och ljus rös. Men han var inget lamm på insidan inte! Eller inte efter min katastrofala start iallafall.. Först bad han mig nämligen sätta på olika lampor och det blev sådär.. Jag hittade t.ex. inte huvudbelysnings-knappen! De är alltid på automatisk. Till slut fick HAN sätta på de åt mig. Sedan råkade jag skriva fel namn på något papper, för här måste man skriva sitt förstanamn även om man har mellannamnet som tilltalsnamn. Det kändes som att han blev mer och mer ilsken.

Sen var det dags för fickparkering som gick helt ok eftersom jag har en backkamera. Sedan en liten körningstur, jättelätt, bara att svänga på olika gator. Min examinator var som en automatisk röst. Inget småprat och frågade jag han om något igen upprepade han med samma automatröst.

Men jag klarade det. Så nu får jag köra i USA, lagligt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0