Förlänga!

Kanske är dags att förklara varför jag nu vill förlänga? This is why!

Nummer ett: jag trivs super. Mår aldrig dåligt (t.ex konflikter med värdfamiljen, jobbiga barn, hemlängtan osv), nej- my life is good here.

Nummer två: jag lär mig så mycket nytt hela tiden, möter nya människor, upplever nya saker fastän jag nästan bott här ett år nu.

Nummer tre: jag vill inte stressa, det finns sååå mycket mer jag vill göra- en massa resor i första hand, upptäcka NY och Philadelphia bättre osv.

Nummer fyra: jag får ha min resemånad på sommaren istället för i vinter.

Nummer fem: jag hade ingen plan för vad jag skulle göra till våren om jag kommer hem i december, nu kan jag istället börja plugga till hösten nästa år om jag vill det (känner inte alls för det just nu, åh jag vill bo i NYC!!)

Nummer sex: mitt liv är så enkelt, "passar" barn några timmar i veckan, men behöver inte tänka på räkningar, skolarbete, plikter - bara leva.

Det var en hel del tvekande innan men nu känns det helt rätt, jag är inte redo att åka hem. Jag lever ett väldigt lätt liv här utan en massa att tänka på. Min värdfamilj är super, jag har tillgång till bil och tjänar en helt ok lön. Och när jag nu har chansen så kan jag passa på att leva såhär lite längre. Och USA är rätt bra också.

That's why.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0