Skräck på Field of Screams

Det borde vara allas rättighet att få uppleva ett riktigt "skräck-nöjesfält" som vi var på igår. Field of Screams. Fy fan vad bra det var. Amerikanare är bäst på sånt här! Är ni i USA runt halloween måste ni gå på något liknande.

Egentligen så trodde jag att det inte skulle vara så nöjesfält-aktigt, men det var det visst med allt folk och på det sättet som området var uppbyggt. Jag är inte heller säker längre på att det var ett riktigt gammalt mentalsjukhus?

Det fanns iaf tre attraktioner och vi började med "the hayride". Vi var genomblöta av regnet efter att ha stått i kön och sen trängde oss in bland alla andra i höet på vagnen. Den körde hela tiden inne i ett majsfält och första gången den stannade var inne i ett "hus" där dörrarna stängdes och värsta grisslakten började!! Sedan fortsatte det och vi såg folk bli halshuggna och hela köret.

Andra huset var "Den of Darkness" och tredje "Frightmare Asylum". Man gick igenom huset en hel grupp i taget och blev skrämd av allt möjligt. T.ex. ett rum med lik och där det dessutom stinker lik! Båda slutade med att vi blev jagade av nån galning med motorsåg!! Man sprang ju för livet haha. Ja det kändes faktiskt som att vara med i en skräckfilm på vissa ställen.


Här började och här slutade fotandet.. man fick inte ta bilder där inne :(

Om jag skrek? Ja! Men vi skrattade som bara den också. Vi har planer på att också besöka ett hemsökt motell och ett gammalt fängelse där de gör något liknande.

Förresten idag har jag äntligen blivit av med den missfärgade hårfärgen jag hade och blivit lite blondare. Visar imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0