No place in the world

...that can compare, put your lighters in the air, everybody say yeah yeah


Vi träffade kändisar på Madame tussauds, satt i solen på times square-trappan, träffade svenskar, såg en filminspelning som vi stalkade och sedan när de började filma så "råkade" jag och Kat gå förbi vid varje tagning så vi måste finnas på varje klipp. Jag blir sur om vi inte kommer med haha! 



Vi såg den nakna cowboyen och en massa andra New York-typer. Vi försökte komma in i MTV-studions byggnad, men då kommer en vakt och säger att nej, de filmar bara på veckodagar. Vi fick fråga runt för att veta var det låg, det fanns inte ens någon skylt utanför.



Vi besökte världens största varuhus, Macy's och den rulltrappan de hade där såg ut att vara världens äldsta, i trä! Vi åkte igenom alla våningar och åt sedan Ben & Jerry-glass på the 4th floor.





När vi skulle hem var våran buss försenad och vi blev allt mer och mer stressade när bussen aldrig stannade utan körde runt för att hitta en parkering i Philly, mitt tåg går fem minuter före Kat's men till slut blir klockan 8.25 och jag ger upp hoppet..

Kat har 4 minuter på sig för att hinna till sitt när bussen stannar. Vi är först ut ur bussen och faaaaan vad vi sprang- rakt över vägen och in genom centralstationen. Kat först och jag hack i häl med andan i halsen, typ "Kat...(pust) wait..".

När vi kommit till mitten av den stora byggnaden stannar hon. Vi har sprungit åt fel håll. Sen går det minst lika snabbt tillbaka åt andra hållet enda tills vi kommer fram till tavlorna med tågtiderna. Mitt tåg är 4 minuter försenat= jag kan hinna!! Vi rusar vidare och vid min rulltrappa upp skriker vi hejdå till varandra och jag kommer upp och lättnaden sköljer över mig när tåget nästan precis rullar upp! Kat skickar ett sms att hon hann på sitt också.



ÄVENTYR!

Detta var söndagens NY lite kortfattat, lägger upp mer bilder på fejjan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0