Cape May

Sista dagen at the shore- imorgon kör vi tillbaka till Collegeville, eller ja, Collegeville och Collegeville, vi bor ju t.o.m. utanför Collegeville, nästan i skogen, så vet inte vad jag ska kalla stället haha.

Vädret har varit strålande och jag skulle kunna bo här hela sommaren.. Jag har nästan läst klart Elsas Mode (som är den enda bok jag tog med mig från Sverige) och tänkt att jag vill bli lite som huvudkaraktären Elsa. Och någon gång i livet bo i en etta i New York! 

Efter stranden idag var vi nere vid New Jerseys nedersta punkt, Cape May, och åt sea food (vad heter det på svenska? havs-mat?). Det var kul när L kom tillbaka från toaletterna, så sa han "The sink don't work". "Doesn't", rättade hans mamma honom. "It don't work", skämtade han. "Where do you get that from?", frågade mamman honom. "It's Nicolina's fault!", sa L. Haha, de tar tydligen efter min, inte helt felfria, engelska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0