Baltimore

Good morning Baltimore (som ligger i Maryland)! Jag, Wiebke, Lisa och Thais åkte buss dit i lördags och vi spenderade rätt mycket av tiden på just bussarna. Innan man kom in i centrum med lokalbussen åkte vi igenom lite ghetto-områden. Det var bara mörkhyade folk vi såg och även på bussen. På Starbucks spelade de "gangster/ghetto-musik" (vi frågade en pojke på bussen vad han lyssnade på och han sa just "some gangster music", haha).

Men det var så kul för vi visste inte riktigt var vi skulle hoppa av, här, säger någon. Då stängs dörrarna och vi håller på att missa det, men då börjar alla i hela bussen humma om att detta var bästa stället att gå av på och hojta till föraren. Alla bussåkare blev plötsligt engagerade, väldigt amerikanskt haha.

När vi åkte in till Baltimore körde vi också förbi den största kyrkogården jag någonsin sett. Den var helt enorm så det går inte ens förklara!! Lite otäckt på något sätt, tänk att gravar är det enda du ser så långt ögat räcker!

Bussresan hem var också bäst, jag tror jag dog ett antal gånger. "You went two hours with bus... from Germany?!" helt seriös fråga, HAHA. Jag älskar att folk är så öppna här, hela bussen brast ut i gapskratt och jag tror alla lämnade den med ett leénde på läpparna :)


Helt ok att öppna fönstrena i bussen


Hamnen var rätt fin :D


Kanonkul?


Vakter fick leda oss tillbaka till busstoppet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0