Det är inte så lätt..

Jag får verkligen spel just nu, ingenting funkar! Jag och Julia bestämde tidigare att vi skulle göra något ikväll, något kul. Vad gör vi? Jo, klockan tio i tio sitter vi vid fejjan och har fortfarande inte kommit fram till något.

Missförstå mig inte, det är inte så att vi är veliga och inte vill göra saker. Vi är inte kräsna, vi åkte ju till NY mitt i natten, efter festande och ingen sömn på ett helt dygn. Men ibland så går det inte.

Julia bor 40 min från mig. Därför måste vi bestämma vad vi ska göra, eller snarare att vi ska göra något, innan vi träffas. Det är alldeles för långt för en av oss att köra hela vägen till den andra, för att sedan inte göra så mycket innan den där ena av oss kör hem igen.

För det andra så är vi underage, vilket är det sämsta (värsta!) här. Jag har inget riktigt fake-id heller, än. Så vad ska man göra en fredagskväll när man inte kan gå till en pub eller gå ut och dansa?

För det tredje, så har vi våra värdfamiljer. I alla fall jag måste alltid höra mig för innan jag tar bilen någonstans. Vilket betyder att jag inte kan köra någonstans och sen spontant bestämma mig för att sova där, om jag nu skulle vilja det. Det gör det i alla fall lite mer komplicerat.

Skulle vi nu trots allt bestämma oss för att ta oss in till city för att försöka komma in på en klubb, så är ingen av oss två tillåtna att köra bil downtown. Det går inga tåg tillbaka så sent heller, vilket alltså gör att vi är fast här ute i Pennsylvania-skogen.

Jag gillar verkligen Philadelphia. När man åker in till city på kvällen och ser skylinen och de upplysta båthusen längs med floden är det verkligen AMAZING. Man kan inget annat än att älska staden då, men ibland suger det att allt ska vara så komplicerat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0