Welcome America

USA:s födelsedag, som de kallar det, var party on the Parkway! Typ som en folkfest om man ska låta svensk.

Jag tog tåget in till city och mötte upp de andra tjejerna. Vi var nästan de enda som var lite uppklädda med USA:s färger, och vi är inte ens amerikaner haha! Fast senare så såg vi fler människor som var mer patriotiska.


Jag, Captain 911 och Julia


Det var alltså lite som en gatufest längs med Ben Franklin Parkway, som leder hela vägen till The Art Museum. Det bästa var nästan att man fick så mycket gratis- Wawa's isté, t-shirt, keps, frukt, mm. Sen lyckades jag åka gratis med tåget- fram och tillbaka, sånt höjer alltid humöret hehe ;)

Något annat roligt var en scen där hela folkmassan dansade tillsammans, alltså alla gjorde precis samma danssteg och rörelser, vi också! Önskar att jag filmat det för det var sååå kul. Här är musiken iallafall:


Den som sjunger säger vilka danssteg man ska ta!



Michael Jackson lever visst det!

Sen satte vi oss på gräset och väntade på att konserten skulle börja. Artisterna var väl inte mina favoriter precis (Earth Wind & Fire, Estelle o sen har jag glömt resten), men ändå härlig stämning med glada amerikaner.

Avslutningen var fyrverkerierna, nja lite av en besvikelse. Trodde det skulle vara mycket mer/häftigare. Eller så stod vi för långt ifrån.




Jag känner hur många au pairer som helst nu känns det som, idag var vi från Tyskland, Sydafrika, Peru, Belgien, Schweiz och SVERIGE


Fireworks!



Men dagen var toppen! Grattis på födelsedagen USA (haha).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0