From the Jersey shore


Sista dagen på stranden, men efter över en vecka känns det ok att åka hem imorgon! 

Det bästa här är frukost på ett ställe vid bukten. Deras amerikanska blåbärspannkakor är heaven! Synd att de är så himla goda för jag blir alltid proppmätt och på stranden vill man ju känna sig liite smidig.

På tal om stranden- jellyfish! Idag låg det några s-t-o-r-a magneter, jag menar maneter, i vattnet, fy. Men man varnar varandra. "There's a jellyfish behind you", sa en man. "Waaah", säger jag och tar ett skutt fram i vattnet, "-they're scary". Lite längre bort ser jag en unge peka i vattnet, grimasera och skrika "Jellyfiiiiish!!", innan han i nästa sekund är på väg in mot land. 

Ikväll cyklade jag för att kolla in Sea Isle's got talent. Alla sjöng så man kan väl kalla det en sångtävling. Lite roligt var att jag blev stoppad av polisen när jag skulle cykla tillbaka. Hej hej varför vinkar du hann jag tänka innan jag såg att det var en polis. Man fick inte cykla där jag cyklade "but you can walk here", sa polisen. Ja då fick jag göra det då för man bråkar inte med den amerikanska polisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0