King of Prussia

För någon dag sedan hade jag ett ärende av min värdfamilj till King of Prussia mall. Det är världens 9:e största köpcentrum!! Alltså gigantiskt! Och jag bor bara 45 min därifrån ;)

Jag har inte varit där innan, men skulle nu köra dit själv för att hämta upp en sak. Men det som hände var att jag missade att svänga av till köpcentrumet, och fortsatte istället ut på motorvägen, the highway! Vilken till slut blev fyrfilig med massa avfarter hit och dit och jag var helt vilse! Visste inte var jag skulle svänga eller vilket håll jag skulle tillbaka eftersom den delade sig i massa vägar.

Kan ju säga att det var lite läskigt där ett tag, men till slut lyckades jag hitta tillbaka och svänga av rätt. Dessutom parkera helt perfekt utanför den ingången jag skulle till! Köpcentrumet är verkligen enormt, men ändå lyckades jag hitta en parkering bland parkeringsvåningarna närmare rätt ingång än vad man brukar göra när man ska till Maxi.

Väl därinne hann jag inte gå i så mycket affärer, men jag kan ju garantera att det verkligen är bra shopping där!

Förresten! Jag har nu sett det första ghettot! På vägen till och från King of Prussia kör man nämligen igenom ett samhälle som ser hemskt ut. Dit vill man inte köra vilse. Husen, affärerna och till och med människorna ser udda och förfallna ut. Och detta är ändå ingenting om man jämför med de som finns närmare Philadelphia, med hög kriminalitet och allt... Tur man inte bor där haha!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Aaaaaahhhhh... nu blir jag orolig: Stay away from highways and ghetton... SNÄLLA!!! ;)

2011-01-03 @ 17:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0