IKEA

Nu har jag besökt IKEA här i USA!

Jo, jag och Elin skulle till IKEA ikväll och jag hade som vanligt skrivit ner vägbeskrivning från Google maps eftersom jag inte har någon gps.

Så kör vi tills vi börjar närma oss där det ligger. "Är det inte den vägen?" frågar Elin och säger att där körde hon sist. Nejdå jag har ju min vägbeskrivning, säger jag och fortsätter rakt fram. Sen kommer vi in på mindre vägar och vi blir lite fundersamma, hmm ligger IKEA verkligen här? Jag är hoppfull ända tills vi kör in på sista vägen som leder oss fram till en mystisk byggnad i slutet av en återvändsgränd haha.

Det var den vägbeskrivningen det! Vi vänder och kör fram och tillbaka på vägarna hundra gånger innan Elins värdmamma till slut hjälper oss på telefon att hitta fram. Då var klockan åtta och de stänger om en timme.

Men vi var i alla fall på IKEA och jag kände mig hemma. Det var hemmakänsla, jag känner ju IKEA, så ingen kulturchock här inte!

Vi gick först till restaurangen för jag ville så gärna äta de svenska köttbullarna med potatismos, lingon och brunsås. Och det var faktiskt gott även om moset såg lustigt ut. Och jag kan nog säga att det smakar som i Sverige!

Sen gick vi till matavdelningen och jag köpte Marabou, Kexchoklad och vanillinsocker (så jag kan baka).

Det får bli ett besök här snart igen, och då även inne bland möbelavdelningarna :)


Svenskarnas tillflyktsort utomlands!


Kommentarer
Postat av: Lollo

jag är fett på nästa resa!

2011-01-18 @ 14:48:07
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/
Postat av: elin

Haha nu vet vi ju iallafall vart det ligger ;)

2011-01-18 @ 17:53:40
URL: http://xoxoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0