A change

Ja det var för ett år sen som jag träffade Jenny och Kat på förberedelsekursen när vi precis kommit till USA. Vi delade rum på hotellet och gjorde sen samma resa ut till värdfamiljerna i Philadelphia. Spenderade ett år här och fastän vi inte bodde grannar precis så visste man att de alltid fanns där när det jämt kom och åkte andra au pairer i de andra familjerna..

Nu är "vårt" år slut och vi tog alla olika beslut. Kat åkte nämligen hem till Nya Zeeland i tisdags.. Jenny åkte också samma dag, men för att förlänga 6 månader i Kalifornien.. Jag förlänger 6 månader i samma familj

Vi alla gjorde det som kändes rätt för oss, men det känns konstigt att nu är det bara jag som fortsätter här och de är på heeelt andra ställen, lite sorgligt. Men som sagt inget varar för alltid och speciellt inte när man är au pair. Nu längtar jag tills jag kan hälsa på Kat i NZ i framtiden, hon bor precis vid stranden så hade varit så himla kul! Och i Sverige blir det troligtvis reunion med svenskarna nästa sommar! 


Top of the Rock, NYC, dec 2010- känns som sååå länge sen


På choklad-restaurang i Philly, sep 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0