Weekend update

En helg med ett fullspäckat schema. Det blev ett återseende med Emelie i Norristown på torsdagskvällen och innan vi körde hem till mig så åt vi på typ världens billigaste kina-restaurang. Sedan kom vi hit, hon hälsade på mina värdföräldrar och vi kollade på Jersey shore innan vi somnade.

Fredagen åt vi frukost på Collegeville Diner och sedan kollade vi in colleget här i Collegeville (inte det som jag pluggade på). Sedan "jobbade" jag, fast L var hemma så jag och Emelie behövde bara åka till poolen med pojkarna. Vi blev jättebruna såg vi sen haha. Sedan skulle de iväg så vi tog bussen till outletet. Shopping! På kvällen såg vi the Change Up på bio. Rolig film!

Lördagen bar det av in till Philadelphia för lite sightseeing. Fast vi började med en frukost på the Continental som var ett lite annorlunda men tufft ställe. Vi åkte buss, tåg, trolley, city-buss, tunnelbana, tåg och sedan buss igen allt som allt. Tur vi hade independence-pass så vi åkte obegränsat för dagen ;) Sedan gick vi en hel del också.

När vi skulle tillbaka var tåget försenat så vi fick vänta nästan en timme på nästa buss i Norristown. Då bestämde vi oss för att ta oss till McDonalds för lite käk. Ja, två blonda tjejer i Norristown innebar att varannan bil tutade eller ropade någonting. De är tydligen inte vana vid sånt haha.

På kvällen körde vi för att umgås med lite amerikanare som har lärt oss roliga drink-spel.

Söndagen blev det shopping igen, denna gången på King of Prussia mall. Middag blev det på California Pizza Kitchen och efterätt på Cheesecake Factory. Sedan dags för hejdå på tågstationen!



Emelie tack för en kul helg!! Vi ses i NYC snart ;D ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag undrar om dem nya desperate housewifes o jersey shore säsongerna har börjat sändas i usa :)

2011-08-16 @ 08:01:52
Postat av: Emelie - swedish fish

En mycket trevlig helg, tack för allt :)



Swedish fish <3

2011-08-16 @ 16:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0