Sightseeing NYC

När jag var i NY med min familj åkte vi en sådan här buss, "hop-on, hop-off", och fick se de flesta sevärdheter på Manhattan (från Central park och neråt).


Sitta på taket och kolla ner på alla genom NYC är härligt!

Vi åkte bland annat förbi dessa sevärdheter (jag har tagit alla bilder själv, visst är de fina?)


Macy's, världens största varuhus


Empire State Building, NY:s högsta byggnad! Man kan åka upp på toppen :)


Flatiron building


Ground Zero, där de bygger upp det som ska bli högsta byggnaden, högre än tvillingtornen!


Mican och Frihetsgudinnan i bakgrunden, ett tips om man vill ha en fin utsikt över Frihetsgudinnan är att ta Staten Island färjan fram och tillbaka- gratis ;)


Brooklyn Bridge- som jag vill gå över någon dag!


Chinatown, där har jag vistats tillräckligt mycket redan haha


FN-byggnaden


Magnolia Bakery, från Sex and the City, hit måste jag också för att smaka en cupcake


Smygtitt in i södra delen av Central Park


Någon som frös i nästan 40 plusgrader?


Storstadsruset på Manhattan (man skymtar Radio City music hall)!

Det finns så sjukt mycket att se i New York! Jag rekommenderar att ta en sightseeing buss, speciellt om man bara har en dag eller så eftersom man slipper att gå och man hade inte hunnit se lika mycket annars- plus att man har en guide som berättar lite.
I <3 NY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0