Visste ni att...

... nästan var åttonde amerikan har blivit dömd för något (var tredje svart man)

... och var femte svart man i USA har suttit i fängelse

Det låter ju bra att jag ska till detta landet och dessutom bo i en förort till staden som kallas Killadelphia och ligger i Pistolvania (Pennsylvania). Men ni behöver inte vara oroliga, det är mest vissa områden som är väldigt kriminella. Jag ska inte bo i något ghetto precis, utan i en förort som verkar trevlig, har fina hus och ligger en bit utanför. Men tänk att generellt sett var femte mörkhyad manlig person man möter har suttit i fängelse.

Idag har jag förövrigt riiidit! Red ut med Nina på hennes islandshäst Affe. I framtiden måste jag ha häst igen. Gammal bild men hade ingen annan på datorn 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0