Jesuskrubban

Igår var sista dagen jag jobbade på dagis och träffade alla söta barn. Men jag sa inte till barnen att vi inte kommer ses mer.. tror inte de skulle förstått riktigt eftersom jag sa hejdå, bjöd på fika och allt efter min prao. Och så kom jag ändå tillbaka, haha.

Iallafall. De hade julpyntat och gjort fint på avdelningen, verkligen jättefint. Bland alla julsaker så hade de en jesuskrubba, fast i mjuka figurer. Jag och några barn satt och kollade på den, så fick jag för mig att berätta den historien om när Jesus föddes. Hehe. Ja men iallafall så tyckte de det var jätteintressant att höra. Tre vise män, en ängel, gåvor och så dära. Men hur slutar den? Haha, jag bara eh (sen när de hade kommit med presenterna) "så blev Jesus jätteglad... och... hm.. när han blev stor kunde han göra magiska saker". Ungefär sådär. Men liksom hur slutar den berättelsen? Vise männen kom med presenter. Sen gick de bara eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0