I'm a viking

Pratade nyss med mina hostföräldrar på Skype, fan vad bra det känns!

Det första som dök upp på skärmen när videosamtalet satte igång var värdpappan, som satt i en vikingbåt utklädd till viking med andra vikingar. HAHA! "Looks like I'm a viking!", sa han. Så kom deras nuvarande au pair och tryckte väck det från datorn. Men det är ju kul att börja samtalet med ett skratt :)

Hela samtalet gick bra, de är verkligen trevliga och lätta att prata med. Jag ställde nån mer fråga som jag inte hade frågat innan. Bl.a sa jag "Do you have any religion?" (säger man så?), så skrattade de och sa att ja, de var katoliker och de går till kyrkan nästan varje söndag. Min engelska känns bra också, så jag hoppas jag kommer kunna prata flytande efter iallafall någon månad där. Nu läängtar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0