Hm, vad var det nu?

Det är alltid så att jag börjar skriva ett inlägg, sen orkar jag inte skriva hela på en gång, så jag går in och läser på andra au pair bloggar (love it!), och sen när jag går tillbaka i min blogg har jag glömt vad jag skulle skriva så jag får börja om på nytt. En ond cirkel kan man kalla det.

Men jag kommer nog att ha lite mer fantasi sen när jag verkligen är au pair. Om jag har tid, jag vet inte ännu hur mycket jag kommer att jobba, men inte överdrivet tror jag eftersom barnen går i skolan (även 4-åringen) och mamman är hemma måndag och tisdagar. Man kan ju undra lite varför de ska ha en au pair egentligen. Haha, nej men jag förstår att de tycker det är smidigt och så. Dagis är inget alternativ där utan skulle de inte haft au pair så skulle det ha varit nanny. Imorgon ska jag skypa med the L*** family igen. Ska fråga de sen när jag kommer dit om jag får skriva deras namn i bloggen.

Just det, edast 2 veckor kvar!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Än så länge är jag ganska sugen på den här familjen, mamman verkar jättetrevlig, schemat verkar soft, den tidigare au pairen var mycket positiv och barnen delar några av mina intressen! Vi ska skypa på torsdag och om allt går bra så är jag ganska sugen att bo med dem ett år! Men allt är ju en chansning, omöjligt att veta innan hur det kommer bli, så jag tror stenhårt på magkänslan!



Vad kul, denna familj bodde ca 15 min utanför philly med tåg och tågstationen låg nära deras hem. Hur långt ifrån bor din familj?



JAg har aldrig varit i USA och inte hört så mycket om philadelphia men jag tror att det är en superstad. Det viktigaste för mig är att ha en större stad hyfsat nära så att man kan åka in flera gånger i veckan om man har lust! :)

2010-11-22 @ 20:58:24
URL: http://jossansmonologue.blogg.se/
Postat av: Josefine

Än så länge är jag ganska sugen på den här familjen, mamman verkar jättetrevlig, schemat verkar hyfsat soft, den tidigare au pairen var mycket positiv och barnen delar några av mina intressen!



Vi ska skypa på torsdag och om allt går bra så är jag ganska sugen att bo med dem ett år! Men allt är ju en chansning, omöjligt att veta innan hur det kommer bli, så jag tror stenhårt på magkänslan!



Vad kul, denna familj bodde ca 15 min utanför philly med tåg och tågstationen låg nära deras hem. Hur långt ifrån bor din familj?



JAg har aldrig varit i USA och inte hört så mycket om philadelphia men jag tror att det är en superstad. Det viktigaste för mig är att ha en större stad hyfsat nära så att man kan åka in flera gånger i veckan om man har lust! :)

2010-11-22 @ 20:59:13
URL: http://jossansmonologue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0