God Jul

God jul till alla er i Sverige, idag är det julafton när ni vaknar. Hade hemskt gärna viljat vara hemma! Inte så att jag vill ge upp au pair livet, men julen är speciell, och det märks extra när man inte varit hemma på ett tag. När jag också har vaknat så ska jag skypa med min familj och släkt :) hade viljat vara med när ni öppnar presenterna, alla på samma gång, julklappspapper över hela rummet, det är bäst!

Min julafton börjar på lördag den 25:e, då vi öppnar julklapparna på morgonen och sedan åker till värdfamiljens släkt i Connecticut. Vi stannar troligen där i fyra dagar.

Planerna framöver är ändå ganska bra. Vi ska baka lussebullar i Connecticut, tack för receptet mamma! Jag ska få äta svensk julmat, eftersom min tyska vän Claudias värdmamma är svensk (men född i USA) och har lovat att ta med svensk julmat från sina föräldrars hus tilll mig. Så snällt!

Har dessutom varit på tredje playdaten i rad idag samt shoppat några timmar efter jobbet, affärerna har öppet till 23, crazy amerikanare.

Har inte tänkt på hur långt hemifrån jag är egentligen. När jag betalade med mitt svenska kort idag kollade expiditorn på det och mumlade "wow, Sweden..". Jag känner mig som en av de, engelskan är helt naturlig, konstigt att jag kan vara så hemmastad här. (Men Sverige är fortfarande bästa landet!)

I alla fall, God Jul!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

God Jul my Philadelhia gurl!!! Julafton är speciell, saknar dej extra mycke idag. Skickar bilder till dej sen från julklappskaoset på Västervik... ha ha. Ses på skype.. KRAM =)

2010-12-24 @ 11:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0