Julgransfix

Jisses vad aktiva min värdfamilj är. I allafall idag har det hänt en hel del. Barnens mormor är här över helgen också, men hon är jättetrevlig så det är bara kul.

Efter att ha varit ute och övningskört tidigare så följde jag med hela familjen till ett ställe där de skulle köpa en julgran. Det var speciellt eftersom man själv fick gå ut bland julgranarna och hugga ner den gran man ville ha. Det var faktiskt en massa folk där som bar tomteluvor och allt. Man fick gratis varm choklad och vi åkte häst och vagn för att komma till julgransfältet.

Om jag tänker efter känns det lite konstigt att umgås med familjen som att jag redan är en av dem, men de verkar väldigt avslappnade. Antar att de är vana eftersom de haft flera au pairer tidigare.

Vi valde ut en julgran (ja jag skriver "vi" eftersom de frågade vad jag tyckte också haha) och när vi kom hem klädde vi den och det resultatet blev såhär:


Öppna spisen och granen.

Har hunnit med att äta två
"måltider" här idag, först soppa och sen makaroner med räkor typ. Äckligt! Soppan var inte alls god och det var inte gott med ost på den andra rätten. Haha, får väl äta ute om det är sån mat de "lagar". Hoppas inte min värdfamilj hittar min blogg, isåfall ber jag om ursäkt, men jag vill vara ärlig i hur au pair livet är :)

Förresten, när vi skulle äta så var det jag, barnen och mormorn. Denna familjen är lite religiös och mormorn är nog lite mer religiös. När hon kom hade hon presenter med sig och bl.a. en bok om Jesus som barnen blev så glada över haha. Men när vi satt där vid bordet tog de varandras händer, även mina och sen sa de typ nån bön, min kommentar blev ungefär "oh, so you're going to do this thing" när jag insåg att de skulle be. Hahaha.

Sen spelade jag ett spel med 10-åringen som var typ som schack. Han är riktigt smart och typ diskuterade sina chanser och mina chanser till att vinna. Haha känns kul att jag satt där och spelade med honom.

Nu på kvällen skulle värdföräldrarna till nåt party hos sina vänner. De var lite uppklädda och sådär. Sen imorgon ska de till kyrkan så jag har lite tid för mig själv på förmiddagen. Sen ska jag träffa en tysk au pair här i närheten, hon ska hämta upp mig och så ska vi till Starbucks och till nåt mall eller liknande, ska bli kul!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ska inte DU följa med till kyrkan? =) Kram!

2010-12-12 @ 19:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0