The Arrival

Övningskörningen idag gick bra! Jag kan ju köra, så det svåra är egentligen att hitta och att göra rätt vid alla korsningar. Men värdpappan sa att jag blev godkänd haha!

Måste berätta om när jag anlände till Philadelphia. Jo vi åkte med tåg och vi var tre au pairer som skulle hoppa av i Philly. Det fanns också andra au pairer på tåget som skulle hoppa av på andra stationer och alla var jättenervösa. Hur ska man hälsa på familjen? Vad ska man säga? Kommer de vara som man förväntat sig? Vi var beredda på the au pair dance, vilket menas att man ska vara beredd och se om familjen hälsar genom att skaka hand eller kramas.

Alla au pairer tog upp en väldigt stor del av tåget, massa tjocka väskor på hyllorna och alla stökade omkring. Hörde nån amerikan säga "looks like people are going home for christmas", haha, men det var ju bara vi au pairer. Men folket här är så himla hjälpsamma, nån hade svårt med att få upp sin tunga väska och genast erbjöd sig först en och sedan flera av amerikanerna som satt där att hjälpa till. Liksom de tog över helt och hållet!

Jag och Jenny höll på att freaka ut när det närmade sig vår station. Vi hoppade av och... tomt? Så kom en man med en väskvagn och frågade om vi var au pairer, var det så uppenbart haha? Han hjälpte oss med väskorna upp för hissen och när vi kom in i terminalen såg vi familjerna lite längre fram. Det var min värdpappa som hämtade upp mig och det blev en handskakning haha.

Detta fick jag när jag kom fram:


Starbucks kort laddat med pengar!


Från 10-åringen, kolla vad lång jag är ;)


Från 4-åringen och ett gosedjur. Cute!


Kommentarer
Postat av: Lollo ♥

Hejdu!

Jag är au pair cirka 25-30 min från dig. Bor i Dresher. Vill du kanske hitta på något? :D

2010-12-11 @ 21:09:09
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0