Playdate

Har varit med 4-åringen på playdate med Fernandas fyraåring idag. Med det menas att man träffas och låter barnen leka. Det gick bra, min fyraåring lyssnar bättre och bättre på mig.

Sen åkte jag med ett par au pairer och kollade på en julavslutning på en skola, de går verkligen in för det här. Verkligen fint var det! Barnen måste ha övat jättemycket och hade slips och allt på sig. Varför dras jag alltid till kakbordet? Kan ju sluta illa, haha!

Sen åkte vi till McDonalds (åt glass), och vidare till Marshall's. Känner mig nästan som en tonåring som smyger ut för mina värdföräldrar ska alltid veta vart jag ska, vem jag ska träffa osv. Och jag måste vara hemma senast klockan elva på vardagar. Ni ska se det pappret med regler som jag har fått.. Har frågat en del au pairer om de har några regler, nej, säger de flesta. Men jag har en hel hög ^^

Jag och Fernanda:

F: Did you see the Eclipse?
N: Yes! it was good (pratar om att jag sett de andra filmerna osv..) have you seen it?
F: I mean last night, the eclipse?
N: ...hahahahha!

Jag vet inte exakt vad eclipse är för något, men jag förstod att det inte var filmen hon menade ^^


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har för mig att Eclipse betyder månförmörkelse för det skulle bli det igår! :)

2010-12-22 @ 17:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0