Min julhelg

Den 25: Hade ställt klockan tidigt för att jag inte ville missa julklappsöppningen. Men det gjorde jag ändå. När jag vaknade klockan 7 var ingen uppe. När jag vaknade 7.10 hörde jag hela familjen där nere öppna julklappar. De väntade inte, väckte mig inte eller någonting.

När jag kom ner var allt öppnat och barnen satt och lekte. Föräldrarna gav mig två presenter: en reseguidebok och bodylotions. Jag gav de mina presenter också. Följde med de till kyrkan, vilket var enda stället jag fick liite julkänsla på.

Senare åkte vi till Connecticut och på kvällen var vi på ett julparty. Det var faktiskt riktigt trevligt. För att komma in i bostadsområdet behövde man en kod (!). Och för att få bo där måste man vara 55 år, alltså inga barn. Husen var medelstora och rätt fina.

De har inte ens någon typisk julmat här, men det vi åt var gott - potatisgratäng, skinka, kalkonköttbullar, cheesecake, mm. 

När man smakar ny mat, så ska man nog vara lite försiktig med såser. Jag skulle smaka en jätteräka och fyllde över med såsen som hörde till, min mun höll på att brinna upp. Ska vara försiktigare med sånt nästa gång.

Men dagen kändes inte alls som julafton. Nästa jul ska jag vara antingen i Florida eller hemma!

Den 26: New York för andra gången!!!

Åkte in dit med tåg (min värdfamilj släppte av mig på tågstationen och jag fixade allt själv!), och mötte upp Emelie och Emma från förberedelsekursen. Har nu alltså varit på Grand Central Station:


På Grand Central- en av världens största tågstationer!

Vi gick till Times Square och besökte den största (?) Forever 21 butiken, åt på Hard Rock Café, besökte M&M shopen och gick på lite souvenirbutiker. Och det var snöstorm! Så att ta sig hem igen tog fyra timmar pga försenade tåg! Men vi tog oss iaf hem, och jag sov hos Emelie.


Rubrikerna i Sverige dagen efter...

Idag åkte vi hem från Connecticut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0