En vanlig au pair-dag

Har haft så mycket för oss idag så stackars M hann inte ens ta en nap (sova middag). Haha, får väl kompensera det imorgon.

Såhär såg dagen ut:
Var uppe tidigt som vanligt, fixade frukost och hjälpte barnen. Körde 10-åringen till skolan. Åkte hem och tvättade, städade undan och lekte med 4-åringen. Körde till värdmammans jobb för att lämna något hon glömde och åkte därefter vidare till biblioteket med M. Kom tillbaka till huset och åt. Sedan vidare på playdate hos Fernanda. Sedan hem igen fort innan C kom hem och när han kom hem har vi ungefär tio minuter på oss att komma iväg till simträningen, blev försenade eftersom vi glömde hans väska. Vid YMCA lämnar jag fyraåringen i lekrummet och sitter på en stol uttråkad tills jag nästan somnar (måste ta med bok eller dator nästa gång). Efteråt åker vi hem och äter middag. Vid 9-tiden åker jag till YMCA igen, med Pauline (fransk au pair), för att relaxa med bastu och jacuzzi. :)


Kommentarer
Postat av: Mummy

Verkar som att du har fullt upp, kul!

En fråga bara: Tar 4-åringen av sej skorna själv???

Kram =)

2010-12-23 @ 12:15:43
Postat av: Nicolina

Mamma, nej, han vill ALLTID ha hjälp. Det är det första han säger när vi kommer in, "can you take my shoes off?", (han är liksom 4!!). Men jag försöker få honom att ta av de själv, typ gå in och säga "ja, men då får du vänta lite", då brukar han nästan ta av de själv eftersom han inte vill vänta. Men när föräldrarna är hemma tar jag bara av de, eftersom de alltid låter barnen få som de vill.

2010-12-24 @ 06:52:29
URL: http://nicolinainamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0